Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Вихрущ А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Вихрущ А. В. 
Основи християнської педагогіки / А. В. Вихрущ, В. М. Карагодін, Т. Д. Тхоржевська. - Т. : Освіта, 1999. - 168 c. - Бібліогр.: с. 129-140. - укp.

Розглянуто теоретичні основи християнської педагогіки. Значну увагу приділено змісту, формам і методам морального виховання. Проаналізовано вплив християнства на розвиток класичної педагогіки. Досліджено особливості системи виховання у педагогічній думці IV - XI століть.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-124|Ч30/49 + Э37-43 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Пріоритети сучасної освіти і виховання в контексті завдань педагогічної науки : Матеріали пед. читань на пошану чл.-кор. АПН України, д-ра пед. наук, проф. Прикарпат. ун-ту ім. В.Стефаника Б.М.Ступарика / ред.: А. В. Вихрущ. - Івано-Франківськ., 2003. - 128 c. - укp.

Проаналізовано творчу спадщину видатних вітчизняних педагогів кінця ХХ - початку ХХІ ст. У європейському контексті висвітлено питання теорії та історії української педагогіки. Наведено креативно-ціннісний підхід до формування професійної компетенції вчителя. Охарактеризовано основні напрями досліджень педагогічної кваліметрії. У контексті сучасної української педагогіки розглянуто особливості фахової підготовки спеціалістів дошкільної освіти.

Проанализировано творческое наследие известных отечественных педагогов конца ХХ - начала ХХІ в. В европейском контексте освещены вопросы теории и истории украинской педагогики. Приведен креативно-ценностный подход к формированию профессиональной компетенции учителя. Охарактеризованы основные направления исследований педагогической квалиметрии. В контексте современной украинской педагогики рассмотрены особенности специальной подготовки специалистов дошкольного образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636796 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Балл Г. О. 
Психологія особистісно орієнтованої професійної підготовки учнівської молоді : Наук.-метод. посіб. / Г. О. Балл, М. В. Бастун, А. В. Вихрущ, В. І. Гордієнко, Д. Ф. Крюкова, Л. В. Никоненко, В. І. Панченко, П. С. Перепелиця, Н. А. Побірченко, Е. О. Помиткін; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К.; Т., 2002. - 388 c. - укp.

Розглянуто методологічні, методичні та технологічні питання побудови особистісно орієнтованої підготовки учнівської молоді в системі неперервної професійної освіти. Висвітлено психолого-педагогічні аспекти розробки концепції особистісно орієнтованої профільної, допрофесійної та професійної підготовки учнів загальноосвітніх шкіл та професійно-технічних училищ, студентів вищих навчальних закладів освіти.

Рассмотрены методологические, методические и технологические вопросы построения личностно ориентированной подготовки ученической молодежи в системе непрерывного профессионального образования. Освещены психолого-педагогические аспекты разработки концепции личностно ориентированной профильной, допрофессиональной и профессиональной подготовки учеников общеобразовательных школ и профессионально-технических училищ, студентов высших учебных заведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6я7 + Ю941.19-734я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА631360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Освіта як фактор забезпечення стабільності сучасного суспільства : Матеріали міжнар. наук.-теорет. конф., Тернопіль, 26 берез. 2004 р. / уклад.: А. В. Вихрущ; Ін-т наук. і освіт. технологій {м.Тернопіль}, Терноп. експерим. ін-т пед. освіти, Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка, Федер. педагогів Латвії {м.Рига}. - Т., 2004. - 236 c. - укp.

Розглянуто питання державної політики в сфері освіти. Висвітлено психолого-правові проблеми управління навчальними закладами, а також проблеми студентського самоврядування, входження системи освіти України до Європейського (світового) освітнього простору. Запропоновано сучасні інноваційні методики навчання, розкрито деякі аспекти філософії освіти.

Рассмотрены вопросы государственной политики в сфере образования. Освещены психолого-правовые проблемы управления учебными заведениями, а также проблемы студенческого самоуправления, вхождения системы образования Украины в Европейское (мировое) образовательное пространство. Предложены современные инновационные методики обучения, раскрыты некоторые аспекты философии образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА653654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Вихрущ А. 
Особливості формування альтруїстичних якостей у сучасної молоді / А. Вихрущ, І. Стецько // Рідна шк.. - 2007. - № 9. - С. 50-52. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано зміст журналу "Рідна школа" за 1994 - 2006 рр., зокрема, статті, присвячені формуванню альтруїстичних якостей у сучасної молоді. Наведено результати практичного дослідження рівня сформованості гуманістичних якостей у майбутніх учителів іноземної мови. Запропоновано авторський спецкурс "Методична підготовка вчителів іноземної мови до виховання альтруїзму". Наведено орієнтовний перелік тем для написання студентських курсових і дипломних робіт в контексті виховання альтруїзму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.15 + Ч612.4(4УКР)723.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Педагогічна теорія і практика в контексті інтеграційних проектів : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 25 - 26 квіт. 2014 р., Тернопіль / ред.: А. Вихрущ, О. Локшина, Й. Шемпрух; Терноп. нац. екон. ун-т, Вища школа економіки та інновацій, Ін-т педагогіки, НПН України. - Тернопіль : ТНЕУ, 2014. - 324 c. - укp. - пол.

Досліджено розвиток релігійної освіти в початковій школі країн ЄС. Наведено урядові стратегії сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії із формування здорового способу життя школярів. Висвітлено особливості національного курикулуму Фінляндії в забезпеченні якості загальної середньої освіти. Проведено оцінювання ефективності роботи школи як складова забезпечення якості загальної середньої освіти в Німеччині. Запропоновано шляхи вдосконалення змісту педагогічної освіти у ВНЗ України XIX ст. Розглянуто компаративізм як світоглядну складову формування мислення майбутніх вчителів початкової школи в процесі історико-педагогічної підготовки. Розкрито роль теоретиків позашкільної сільсько-господарської освіти в підвищенні господарської культури дітей та юнацтва в Західній Україні (початок XX ст.).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА779390 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Методика розвитку іншомовної компетентності студентів економічного профілю : [колект. монографія] / А. В. Бичок, А. В. Вихрущ, Л. О. Ковальчук, Т. Б. Козак, М. З. Кузів. - Тернопіль : Підруч. і посіб., 2014. - 315 c. - укp. - нім.

Розглянуто питання професійної підготовки майбутніх фахівців економічного профілю, викладено педагогічні умови підготовки майбутніх менеджерів-економістів до професійної діяльності. Досліджено проблему підготовки майбутніх фахівців до професійного спілкування, викладено особливості позитивної мотивації до вивчення іноземних мов. Проаналізовано проблеми формування мовленнєвої компетенції у студентів-економістів (використання дидактичної гри під час вивчення німецької мови за умов університету, навчання іншомовного спілкування на прикладі рольової гри). Розглянуто особливості іншомовної компетенції майбутніх економістів засобами інтерактивного навчання (застосування інноваційних форм і методів навчання під час вивчення іноземної мови у вищій школі, сучасні тенденції впровадження мультимедійних технологій, формування іншомовної комунікативної компетенції студентів економічних ВУЗ за допомогою інтерактивних методів та форм навчання). З'ясовано шляхи вдосконалення комунікативних навичок на заняттях з іноземної мови за допомогою Інтернет-ресурсів. Висвітлено питання формування лінгвістичної компетентності майбутніх економістів в процесі самостійної роботи, педагогічні вимоги до організації самостійної навчальної діяльності майбутніх менеджерів-економістів, методики організації взаємоконтролю рівня сформованості іншомовної компетенції майбутніх економістів (вивчення іноземної мови в контексті дидактичних можливостей тестового контролю) та запропоновано рекомендації для розробки посібника з німецької мови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33 + Ш143.24-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА787672 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Вихрущ А. 
Глобалізація і педагогіка / А. Вихрущ // Порівнял.-пед. студії. - 2013. - № 4. - С. 114-118. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Виокремлено й охарактеризовано позитивні та негативні наслідки глобалізації в педагогіці, зокрема, серед позитивних - відкритість інформаційного простору, розвиток Інтернету, що сприяє утвердженню демократичних цінностей, можливість участі в міжнародних конференціях, обмін і переклад літературних джерел, що сприяє поступовому переходу на новий рівень педагогічної науки в цілому та системи науково-методичного забезпечення зокрема, поява педагогічної періодики якісно нового рівня, моніторинг ефективності освітніх систем, можливість обміну учнями, студентами, викладачами, впровадження тренінгових програм. В умовах глобалізації дедалі більшої актуальності набуває компаративістика, яка поступово переходить від хаотичного опису зарубіжного досвіду до рівня аналітичного порівняння і конкретних пропозицій; перспективним видається моделювання і прогностична оцінка; утворення інтернаціональних колективів дослідників, які зможуть координувати спрямованість творчих пошуків. Серед негативних наслідків названо наступні: надмірний прагматизм нівелює увагу до особистісного розвитку, зменшення значення національних особливостей, зменшення впливу церкви на молодь, зменшення значущості родинних цінностей, виникнення такого явища, як євросироти, відсутність авторитету для сучасної молоді, зростання споживацьких інтересів, старіння суспільства, експорт інтелектуальної еліти, нівелювання патріотичних мотивів і некритичне сприймання інших культур.

Выделены и охарактеризованы положительные и отрицательные последствия глобализации в педагогике, в частности, среди положительных - открытость информационного пространства, утверждение демократических ценностей, переход на новый уровень педагогической науки в целом и системы научно-методического обеспечения в частности, появление педагогической периодики качественно нового уровня, мониторинг эффективности образовательных систем, возможность обмена учениками, студентами, преподавателями, внедрение тренинговых программ. В условиях глобализации все большую актуальность приобретает компаративистика, которая постепенно переходит от хаотического описания зарубежного опыта до уровня аналитического сравнения и конкретных предложений. Перспективным представляется моделирование и прогностическая оценка образования интернациональных коллективов исследователей, которые смогут координировать направленность творческих поисков. Среди негативных последствий названы следующие: чрезмерный прагматизм нивелирует внимание к личностному развитию, уменьшение значения национальных особенностей, уменьшение влияния церкви на молодежь, уменьшение значимости семейных ценностей, возникновение такого явления, как евросироты, отсутствие авторитета для современной молодежи, рост потребительских интересов, старение общества, экспорт интеллектуальной элиты, нивелирование патриотических мотивов и некритическое восприятие других культур.

Globalization in modern world raises different issues, both harmful and beneficial. Quite a number of them deal with educational theory and practice. The principal works by Ukrainian educationalists on globalization are analyzed. Some international approaches to globalization have been paid attention to. The author shows their interdependence, which, in its turn, results in energy and environmental crisis, moral and spiritual values devaluation, unstable political and economic situation. The article presents different globalization aspects: economic aspect is shown through investments in education; cultural globalization which is presented at the angle of preserving national identity, combining traditional culture and modernism; educational globalization under the influence of transnational financial groups.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Якість університетської освіти: актуальні питання теорії та практики : [колект. монографія] / О. Й. Бакалюк, А. В. Бичок, О. С. Боднар, В. Я. Брич, А. В. Вихрущ; ред.: А. В. Вихрущ, В. Я. Брич; Panst. wyzsza szkola techn.-ekon. im. ks. Bronislawa Markiewicza w Jaroslawiu, Терноп. нац. екон. ун-т. - Тернопіль : ТНЕУ, 2016. - 519 c. - укp.

Узагальнено проблеми якості університетської освіти. Розглянуто актуальні питання теорії та практики, окреслено перспективи розвитку якісної підготовки майбутніх фахівців у ВНЗ України. Проаналізовано особливості акредитації ВНЗ у США. Розглянуто співвідношення критичного та дивергентного мислення як передумову розвитку творчої особистості. Увагу приділено технології оцінювання якості освіти, актуальним питанням теорії та практики дистанційного навчання, розвитку готовності до професійної діяльності майбутніх викладачів за умов аспірантури. Розкрито питання оптимізації алгоритмів надання першої долікарської допомоги постраждалим за умов військових конфліктів і антитерористичних операцій в структурі викладання дисципліни "Безпека життєдіяльності людини".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА807196 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Вихрущ А. В. 
Вибране для вибраних : поезії / А. В. Вихрущ. - Тернопіль : Підручники і посібники, 2017. - 174 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш6(4УКР)6-5 я44

Рубрики:

Шифр НБУВ: АО274507 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
11.

Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (10 - 11 черв. 2021 р., Тернопіль) / ред.: В. М. Черняк, О. М. Петровський, І. М. Вітенко, А. В. Вихрущ, Л. Т. Котляренко, Т. М. Димань, Н. О. Олексійченко, М. О. Сокол, А. І. Терещук, В. В. Грубінко, О. І. Янкович, Л. Я. Федонюк, А. М. Ліснічук, Г. П. Проців; Державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти", Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, Вінницький національний аграрний університет, Національна академія наук України, Інститут еволюційної екології, Білоцерківський національний аграрний університет, Кременецький ботанічний сад, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Інститут екології Карпат, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. - Тернопіль : Крок, 2021. - 274 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Звернено увагу на розуміння наукового терміна «професійна компетентність учителя початкової школи». Досліджено еволюцію теорій освітнього менеджменту та їх розвиток. Проаналізовано формування мотиваційної та самомотиваційної компетентності педагога нової української школи, підходи до формувального оцінювання у страршій школі. Визначено емоційну стійкість вчителя як важливу складову професійної компетентності, етичні аспекти надання консультативної допомоги педагогам. Розглянуто теоретичні моделі екологічної політики в Україні, формування екологічної компетентності учнів. Проаналізовано впровадження здоров'язбережувальних технологій в освітньому процесі закладів освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО37625 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Вихрущ А. В. 
Трудова підготовка учнів у загальноосвітніх школах України (Іст.-пед. аналіз та перспективи) : Дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / А. В. Вихрущ; Український державний педагогічний университет імені М. П. Драгоманова. - К., 1994. - 473 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351 + Ч33(4УКР)5/6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС49414 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Професійна медична комунікація українською мовою лікаря з пацієнтом : посіб. для інозем. студентів / А. В. Вихрущ, І. Д. Драч, І. Я. Заліпська, В. І. Зевако, т. П. Мельник, О. А. Мисик, О. І. Новіцька, Н. Я. Олійник, К. Л. Стефанишин, М. І. Руденко, М. П. Тишковець, Л. П. Шеремета; ред.: А. В. Вихрущ, І. Я. Заліпська; Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського. - Тернопіль : ТНМУ : Укрмедкнига, 2021. - 203 c. - укp. - англ.

Охарактеризовано засадничі положення дидактики вищої школи. Репрезентовано лексичний та граматичний матеріал професійного спілкування медика у відділеннях кардіології, гастроентерології, акушерства та гінекології, пульмонології, оториноларингології, дерматології, офтальмології, травматології, хірургії, педіатрії, а також у відділенні інфекційних хвороб. Увагу приділено питанням професійного спілкування парамедика під час надання екстреної допомоги.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-937.19 + Р11(4УКР) п3 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС69052 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Христенко О. М. 
Теоретико-методичні засади розвитку системи цінностей студентів у медичних закладах вищої освіти України (друга половина XX - початок XXI ст.) : монографія / О. М. Христенко; ред.: А. В. Вихрущ; Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського. - Тернопіль : ТНМУ : Укрмедкнига, 2023. - 431 c. - Бібліогр.: с. 387-431 - укp.

У монографії репрезентовано результати дослідження розвитку сис¬теми цінностей майбутніх лікарів у контексті інтелектуально-духовного поступу українського народу та в умовах функціонування медичних закла¬дів вищої освіти України в другій половині XX - на початку XXI ст. На основі архівних та інших джерел проаналізовано особливості орга¬нізації виховної роботи у вищих медичних навчальних закладах та визна¬чено історичні уроки, які слід ураховувати у вихованні сучасної студент¬ської молоді. Виокремлено змістові компоненти гуманітарної підготовки та вихо¬вання майбутніх лікарів у медичних університетах незалежної України й обгрунтовано методику формування індивідуальних, громадянських та професійних цінностей, які варто розвивати з огляду на сучасні реалії, пов’язані з війною, а також низкою постійних викликів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 + Р11(4УКР) р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865613 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського